Je producten verkopen in Duitsland, hoe zorg je voor goede marketing?

producten duitsland verkopen

Wil jij met je bedrijf proberen om je producten ook te verkopen in Duitsland? De Nederlandse en Duitse markt verschillen niet veel van elkaar, het is dan ook goed mogelijk om hier succesvol te worden. Het is dan wel van essentieel belang dat je jouw producten goed onder de aandacht brengt. Performance marketing is hier een goede methode voor. Maar wat houdt dat precies in? 

Wat houdt performance marketing precies in?

Performance marketing heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een essentiële strategie voor bedrijven die hun digitale aanwezigheid willen optimaliseren en daarbij gericht willen communiceren met hun doelgroep. Vooral als je met jouw Nederlandse bedrijf de Duitse markt wil veroveren, kan een doordachte performance marketingstrategie het verschil maken. Performance marketing houdt daarbij in dat je bepaalde doelen wil bereiken, waarbij je verschillende methodes in kan zetten voor de online marketing in Duitsland. 

Onderdelen van Performance Marketing

 Performance marketing bestaat uit verschillende onderdelen. We geven je een drietal voorbeelden:

  • Zoekmachine marketing (SEM): betaalde zoekadvertenties, vaak bekend als Pay-Per-Click (PPC), waarbij bedrijven bieden op zoekwoorden om hun advertenties prominent in zoekresultaten weer te geven. Gebruik gelokaliseerde zoekwoorden en stem de advertenties zoveel mogelijk op je Duitse doelgroep af.
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO): ook dit is een methode die kan zorgen voor meer zichtbaarheid. Het is mogelijk dit niet alleen af te stemmen op een bepaalde sector, maar ook op een bepaalde regio in Duitsland.
  • Social media adverteren: benut platforms als Facebook, Instagram en LinkedIn om je specifiek op de Duitse markt te richten. Het inschakelen van Duitstalige influencers kan de betrokkenheid nog meer vergroten.

Implementatie van performance marketing in Duitsland

Als jij ervoor kiest om je op de Duitse markt te begeven, dan is het belangrijk jezelf hier goed op voor te bereiden. Het is verstandig om hier een Performance marketing Bureau voor in te schakelen dat bekend is met de Duitse markt en dat weet welke stappen jij moet nemen. Zij stellen dan samen met jou een plan op, dat helemaal wordt afgestemd om bij onze Oosterburen voor succes te zorgen.  

Conclusie

Performance marketing is de ideale benadering om jouw producten op de Duitse markt te presenteren. Door gebruik te maken van SEM, social media, affiliate marketing en meer, en hierbij samen te werken met een gespecialiseerd bureau, kan je op de juiste manier met jouw nieuwe doelgroep in contact komen.

Vorige

Linkbuilding inzetten om hoger in Google te komen

Volgende

Hoe Google Adverteren jouw merk helpt concurreren met de ‘grote spelers’