De beste tactieken voor SEO

Wilt je de beste posities in de resultaten van de op Google uitgevoerde zoekopdrachten? Deze gids met SEO tips is voor jou!

Als je al weet wat SEO is, begrijpt je hoe dit hulpmiddel van belang kan zijn voor jouw strategie om bezoekers naar jouw site te trekken.

Met meer dan 1 miljard zoekopdrachten per maand binnen Google, is het mechanisme uitgegroeid tot een onmisbaar platform voor degenen die daar willen zijn waar hun klanten zijn, door relevante inhoud aan te bieden en hen te helpen bij elke stap in de verkooptrechter.

Maar hoe bereik je de topposities van de zoekresultaten in een omgeving met zoveel concurrentie als Google?

Hieronder hebben wij een gids opgesteld met praktische en efficiënte SEO tips die het verwachte rendement zullen opleveren. Kijk hier eens naar.

Sleutelwoorden

Zoekopdrachten op Google worden uitgevoerd door middel van woorden. Daarom zijn ze zo belangrijk bij SEO.

Het idee is om Google te laten begrijpen dat jouw pagina de “vraag” beantwoordt die de gebruiker tijdens zijn zoektocht heeft gesteld. Dit inzicht wordt gemakkelijker wanneer je de zoekterm in jouw inhoud opneemt.

Relevante inhoud

Een manier om het aantal pagina’s op jouw site te verhogen is door een blog te creëren en te investeren in de productie van relevante inhoud op basis van jouw zoekwoorden.

Het vullen van je site met kwalitatieve inhoud is een van de belangrijkste SEO tips in deze, en alle andere gidsen die je zult vinden.

Naast het bijdragen aan SEO, is content marketing een van de belangrijkste acties van Inbound Marketing.

Interne links

Linken tussen inhoud en pagina’s op jouw website is een andere van de gemakkelijk toepasbare SEO tips.

Ken je die woorden met een andere kleur die overal in de tekst verschijnen en waarop je kunt klikken? Zij zijn een interne of externe link.

Deze strategie helpt gebruikers langer op jouw site te blijven en meer pagina’s te bezoeken. Dit helpt Google om jouw kanaal als relevant te zien en is van fundamenteel belang, zodat de zoekmachine jouw pagina bij de eerste van de gerelateerde resultaten plaatst.

Als jouw site of blog al oude berichten bevat, maak dan een overzicht en voeg interne links in naar andere blogberichten of pagina’s op jouw site. Interne links helpen bij de gebruikersnavigatie en kunnen de domeinautoriteit en ranking van een site verbeteren.

Link Bouwen

Naast het laden van jouw site met interne links, is een van de belangrijkste SEO tips het maximaliseren van jouw externe links.

Binnen de link building strategie geldt dat hoe meer een pagina op jouw site gelinkt is aan andere relevante sites, hoe meer Google deze als relevant zal beschouwen. Zoals we tot nu toe hebben gezien, is relevantie de sleutel tot het “winnen” van Google’s algoritme.

Het doel hier is ook om relevante sites ook links naar jouw inhoud te laten opnemen, in hun pagina’s.

Laadtijd van de pagina

De laadsnelheid van jouw pagina’s is rechtstreeks van invloed op het resultaat van jouw SEO-acties. Idealiter zou jouw site in drie seconden of minder moeten laden.

Een lage laadsnelheid van een pagina kan ook leiden tot een hoog bouncepercentage, wat jouw ranking in zoekmachines verder kan schaden.

Je kunt de tool van Google gebruiken om deze snelheid te meten.

Vorige

Waarom linkedIn zo belangrijk is.

Volgende

Hoe kun je het best gebruik maken van reclame?

Leave a Reply